Zdrowie

Na co zwrócić uwagę przy chęci zdrowego odżywiania się?

dieta

Coraz więcej z nas jest świadomych tego jak duże znaczenie dla naszego samopoczucia i zdrowia ma jadłospis. W związku z tym przybywa osób, które szukają informacji na temat prawidłowej diety. Odpowiednio wybrane posiłki nie tylko dostarczają nam dawki zdrowej energii i wszelkich potrzebnych składników odżywczych, ale również pozwalają uchronić się przed różnymi chorobami.

Ile posiłków w ciągu dnia?

Każda dorosła osoba powinna zwrócić uwagę na ilość spożywanych posiłków. Niewłaściwe jest niejedzenie przez cały dzień, a potem wieczorem pochłanianie za jednym razem „połowy lodówki”. To bardzo źle wpływa na nasz organizm, metabolizm, układ trawienny, a nawet na pracę mózgu. Zaleca się spożywanie 3-5 posiłków dziennie. Nie powinny to być duże porcje (do syta), tylko mniejsze, które zapewnią nam uczucie lekkości.

Mięso codziennie czy tylko 2-3 razy w tygodniu?

Mięsa nie należy spożywać każdego dnia. Lepiej zdecydować się na 2-3 posiłki mięsne w tygodniu, a w pozostałe dni sięgnąć po inne produkty bogate w białko, jak ryby czy warzywa strączkowe. Drób, wołowina lub wieprzowina powinna gościć na naszych talerzach w co drugi dzień. W miarę możliwości należy ograniczyć również ilość spożywanej wędliny, a najlepiej robić ją samemu – z domowej pieczonej szynki.

Ryba – jak często ją spożywać?

Ryba jest bogata w białko i zdrowe tłuszcze, dlatego powinna gościć u nas przynajmniej raz w tygodniu. Planując taki posiłek należy zwrócić uwagę na to, skąd ona pochodzi. Zalecane są świeże ryby morskie lub oceaniczne. Można też kupować ryby hodowlane, ale tylko wtedy, gdy mamy pewność co do ich źródła pochodzenia.

Woda – jak często pić?

Minimalna ilość wody dla dorosłego człowieka to 2 litry dziennie, ale warto pić więcej. Należy wybierać wodę źródlaną lub mineralną. Po przebudzeniu zaleca się wypicie dwóch szklanek wody, a następnie w ciągu dnia powinno się przyjmować ją często, małymi łykami, ponieważ w ten sposób najefektywniej nawodni nasz organizm.

Po więcej informacji zapraszamy na www.dietetyk.guru.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Anti-spam: complete the task


Inline
Inline