Zdrowie

Zdrowa dieta, czyli co jeść, żeby cieszyć się dobrym samopoczuciem

owoce

Zdrowe produkty, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania są łatwo dostępne i tanie. Za pewne powiecie, że to niemożliwe, że jedzenie ekologiczne i zgodne z naturą jest kosztowne. Otóż nie! Postanowiliśmy pomóc Wam zdefiniować czym jest zdrowa dieta, by zlikwidować mit dotyczący żywności.

Zdrowa dieta – to przede wszystkim warzywa!

Marchewka, kapusta, dynia, cukinia czy ogórki spożywane zgodnie z porą ich występowania są najtańszymi produktami i najzdrowszymi. Równie zdrowe i dobre są polskie kasze, które nieczęsto goszczą w naszych domach. Jabłka i gruszki są znacznie tańsze od pączków czy batoników (w szczególności tych ekologicznych), a są o wiele lepsze dla naszego organizmu. Wędliny i kiełbasy – są jednymi z droższych składników, które nie są zalecane do codziennego spożycia. Wybierając zdrowie, oszczędzamy nie tylko podczas zakupów, ale także przez wzgląd na działanie profilaktyczne, chroniące nas przed chorobami i wydawaniem pieniędzy na leki.

Zdrowa dieta a choroby przewlekłe

Stosując odpowiednie zalecenia dietetyczne, skoncentrowane na spożywaniu zdrowych produktów, niwelujecie zagrożenie wystąpienia u was cukrzycy, miażdżycy, osteoporozy, nadciśnienia i wielu innych chorób, w tym także przypadłości psychicznych. Nieodpowiednia dieta wzmaga dolegliwości depresyjne, jak i pogłębia problemy nerwicowe. Niezdrowe jedzenie wpływ również na pracę tarczycy i prowadzi do licznych zaburzeń hormonalnych, może prowadzić nawet do rozregulowania cyklu miesiączkowego.

Jak zdrowo się odżywiać?

Jeśli wiesz, że Twoja dieta nie należy do najlepszych, zacznij stopniowo, ale regularnie wprowadzać do swojego jadłospisu zmiany. Rewolucje nie przynoszą trwałych rezultatów. Zacznij od delikatnej zmiany z bułek pszennych na razowe, makaronu pszennego na żytni, czy z proporcji mięsa w stosunku do warzyw. Ustal plan działania, nie gotuj spontanicznie, analizuj plan dnia i dostosowuj do niego odpowiednie posiłki. Spontaniczność w diecie szkodzi, przyczynia się do sięgania po niezdrowe przekąski. Zaplanuj pięć posiłków dziennie i postaraj się między nimi niczego nie podjadać. Systematyczność i regularność jest kluczem do zdrowej diety. Stawiaj na produkty sezonowe – postaw na warzywa, które są źródłem błonnika i witamin. Są najlepsze dla naszego organizmu. Powoli wprowadzane zmiany trwale zaprocentują w przyszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Anti-spam: complete the task


Inline
Inline