Ciekawostki

Śniadanie nie musi być nudne – ciekawe propozycje na ten posiłek

musli

Rozpoczęcie dnia bez śniadania nie jest dobrym rozwiązaniem. Mimo tego, że od zawsze powtarza się wszędzie, że śniadanie jest bardzo ważnym posiłkiem w ciągu dnia to wciąż wiele osób pomija je i na śniadanie wypija tylko kawę lub szklankę wody.

Niezbyt dobrym pomysłem jest też sięganie po kilka ciastek czy batona – tylko na chwilę hamują głód oraz są po prostu zbędnymi kaloriami.

Zdrowe śniadanie nie musi oznaczać spędzenia rano godziny w kuchni. Można je przygotować już w kilka minut – wystarczy mieć jedynie dobry pomysł oraz kilka dowolnie dobranych składników.

Świetnym pomysłem na śniadanie jest musli. Można je kupić gotowe w sklepie lub pokusić się o przygotowanie go samodzielnie – w tym celu wystarczy wymieszać np. płatki owsiane, otręby, płatki jęczmienne, płatki żytnie, siemię lniane, nasiona słonecznika, pestki dyni oraz dowolne przyprawy – np. cynamon. Doskonale sprawdza się również musli z suszonymi owocami, które są dostępne w większości sklepów. Można więc do musli dodać suszone śliwki, banany czy rodzynki. Suszone owoce mają jedną bardzo ważną zaletę – są słodkie, dlatego też nie ma potrzeby, aby dodatkowo dosładzać swoje śniadanie. Wybierając gotowe produkty warto jest zwrócić szczególną uwagę na skład produktu – polecane są w szczególności musli bez cukru. Alternatywą dla musli są również płatki śniadaniowe. Podobnie jak musli można je spożywać na dowolny sposób – z mlekiem różnego typu (mleko krowie, sojowe, migdałowe czy kokosowe) lub z jogurtem czy kefirem. Do musli polecane są również świeże, sezonowe owoce. Truskawki, jagody, jeżyny, maliny, jabłka czy banany – idealnie współgrają z płatkami i urozmaicają posiłek. Dodatek może stanowić trochę masła orzechowego czy krem kakaowy.

Musli oraz płatki świetnie sprawdzają się na śniadanie, ponieważ są bardzo pożywne i na długo zapełniają energii. Zawierają (szczególnie w połączeniu z owocami) bardzo dużo cennych witamin. Dodatkowo dużą zawartość błonnika polepsza trawienie. Ten rodzaj posiłku dobrze sprawdzi się również jako lunch czy drugie śniadanie – przede wszystkim dlatego, że można je nie tylko spożyć w domowym zaciszu, ale również bardzo łatwo zapakować w pudełko oraz zabrać ze sobą do pracy czy na uczelnię.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Anti-spam: complete the task


Inline
Inline