Gotowanie

Jakie powinno być zdrowe musli?

musli

Wybierajmy przede wszystkim mieszanki, które w składzie mają same naturalne składniki. Nie powinny mieć one między innymi sztucznych dodatków, cukrów, tłuszczy. Musli to doskonała propozycja na zdrowe śniadanie. Musli to doskonałe źródło wielu drogocennych dla naszego organizmu witamin i minerałów, które dobrze oddziałują na nasze codzienne zdrowie. Wartościowe składniki zawarte w musli, wpłyną korzystnie na nasz układ sercowo-naczyniowy, obniży także cholesterol i wyreguluje poziom naszej krwi. Oddziałuje także dobrze, na naszą pamięć i koncentracje, wspomagając pracę naszego mózgu.

Na co zwrócić szczególną uwagę, gdy czytamy etykietę musli?

Jeśli chcesz, aby twoje musli było zdrowe, unikaj wskazanych poniżej składników:

1. Wszelkie substancje słodzące czyli cukier, syrop glukozowo- fruktozowy. Takie słodziki, zwiększają widocznie ilość kalorii w produkcie, a przecież musli na śniadanie powinno być dietetyczne. Spożywanie syropu glukozowo fruktozowego, może być także powodem otyłości, a nawet cukrzycy, zwłaszcza gdy się go spożywa w dużym nadmiarze, tak właśnie dzieje się na przykład w Stanach Zjednoczonych.

2. Aspartam czyli bardzo szkodliwy dla naszego zdrowia słodzik, często występujący w musli.

3. Olej palmowy, czyli bardzo szkodliwe dla zdrowia nasycone kwasy tłuszczowe, ich przyjmowanie także powoduje cukrzycę i otyłość. Mogą także doprowadzić do zmian miażdżycowych, gdyż podnoszą widocznie cholesterol.

4. Polewy smakowe na przykład truskawkowe czy czekoladowe. Unikajmy przetworzonych produktów, które mają bardzo mało wspólnego ze zdrowym musli.

Jak samemu przygotować domowe musli?

Właściwie do naszego własnego musli, możemy użyć dowolnych składników, ważne, aby one wszystkie były zdrowe. Możemy przygotować dla siebie musli dietetyczne, a także musli dla dziecka, które będzie dla niego pożywnym i pełnowartościowym śniadaniem. Do zrobienia musli możemy wykorzystać między innymi, takie składniki jak:

-żurawina

-suszone owoce (żurawina, śliwki, morele)
-jagody

-orzechy

-świeże owoce

-miód

-cynamon

-kakao

Składniki wymieszajmy z jogurtem naturalnym, kefirem albo mlekiem. Stworzenie własnej mieszanki daje nam pełną gwarancję, że jemy produkty zdrowe i nieprzetworzone.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Anti-spam: complete the task


Inline
Inline