Ciekawostki

Pomysły na fit śniadanie

śniadanie

Kto z nas nie marzy o pięknej i wysportowanej sylwetce? Osoby, które już ją posiadają. Co jednak jest konieczne, aby nasze ciało było wysportowane cały rok i abyśmy czuli się w nim dobrze. Na pewno do tej listy trzeba dopisać aktywność fizyczną oraz przestrzeganie reguł zdrowego odżywiania. Mówiąc prościej, atrakcyjne ciało jest efektem ubocznym zdrowego styl życia. Co radzą osoby, którym udało się osiągnąć szczupłą i wysportowaną sylwetkę i utrzymywać ją przez cały rok? Wszyscy zgodnie mówią, aby przede wszystkim zadbać o pożywne i dostarczające dużo energii śniadanie. To właśnie ten posiłek ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie w ciągu całego dnia, dlatego warto zadbać o to, aby śniadanie dostarczało nam dużo składników odżywczych.

Ekologiczne musli – najprostsze śniadanie dla osób zapracowanych

Do przygotowania pożywnego śniadania, zawierającego miedzy innymi ekologiczne musli potrzebujemy również: jogurt naturalny, cynamon, bakalie, a także truskawki. Najpierw należy przygotować średniej wielkości miskę, do której włożymy wszystkie potrzebne składniki. Miseczka powinna być wcześniej dokładnie umyta. Następnie kroimy również dokładnie umyte wcześniej truskawki w dowolny sposób. Wrzucamy je do miski a następnie zalewamy jogurtem naturalnym. Warto tutaj zauważyć, że w środowiskach dietetycznych musli uchodzi za produkt zawierający zbyt duże ilości cukru, ze względu na znajdujące się w nim ususzone owoce, jednak wybierając musli ekologiczne, mamy pewność, że jemy zdrowo i pożywnie. Do mieszanki wsypujemy pół szklanki musli, wszystko energicznie mieszając. Końcowym etapem przygotowania posiłku jest posypanie całości cynamonem, który reguluje poziom cukru we krwi. Ponadto będzie stanowić ozdobę i uczyni potrawę bardziej apetyczną. Zawarte w potrawie musli dostarczy naszemu organizmowi węglowodanów, które są potrzebne, aby nasz organizm rozpoczął funkcjonowanie po przebudzeniu. Truskawki zawierają witaminy, a także cukier prosty. Ponadto są pyszne. Jogurt naturalny to oczywiście źródło białka, a to z kolei bierze udział w niemal każdym procesie w organizmie.

Pożywne śniadanie, w skład którego wchodzą ekologiczne płatki

Tutaj wariantów jest dużo i na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Najbardziej typowym i tradycyjnym sposobem przygotowania płatków jest oczywiście wsypanie ich do miski i zalanie mlekiem. Tutaj jednak trzeba być bardzo ostrożnym, gdyż mleko zawiera laktozę, która nie jest tolerowana przez wszystkich i może powodować wzdęcia i ucisk w okolicach brzucha. Ponadto tak przygotowane śniadanie nie dostarcza organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Podstawowym błędem, który popełnia dużo osób, jest wybór nieodpowiedniego rodzaju płatków śniadaniowych. Te tradycyjne zawierają dużą ilość cukrów prostych. Dlatego warto wybrać płatki ekologiczne. Coraz częściej na sklepowych półkach znaleźć również można mleko nie zawierające laktozy, które również warto włączyć do naszego codziennego jadłospisu.

Do czego mogą posłużyć ekologiczne otręby?

Dobrym pomysłem na pierwszy posiłek dnia, mogą być omlety zawierające ekologiczne otręby. Sposób przygotowania wymaga nieco czasu. Ta poprawa jest rekomendowana dla osób, którzy wykonują treningi siłowe lub interwałowe, ze względu na wysoką zawartość białka, którą ta potrawa dostarcza. Do umytej miski wrzucamy od dwóch do czterech rozbitych jaj, a następnie dodajemy około ¼ szklanki mleka. Już na tym etapie wsypujemy około pół szklanki otrębów. Wszystko energicznie mieszamy. Następnie całość wylewamy na rozgrzaną patelnię i za około 5 minut nasz omlet powinien się ściąć. Na powierzchnię omleta możemy położyć kawałki banana, które również zawierają dużo białka i będą świetnie dopełniać białkowe śniadanie.

Ziarna ekspandowane w suchych przekąskach

Produkty oznaczone jako ekspandowane zostały poddane działaniu pary o wysokiej temperaturze, w warunkach wysokiego ciśnienia. Dlatego są tak lekkie, a przy tym nie utraciły ważnych substancji odżywczych. Ziarna ekspandowane świetnie sprawdzą się w roli suchej przekąski. Wystarczy połączyć je z rodzynkami, bakaliami lub wiórkami kokosowymi. Można również dodać orzechy. Całość świetnie nadaje się do spożycia na drugie śniadanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Anti-spam: complete the task


Inline
Inline