Zdrowie

Pigwa doskonała na przeziębienie

Naturalne źródło witamin, strażniczka odporności organizmu, wybawicielka z problemów trawiennych. Te oraz inne, równie dobroczynne właściwości pigwy nie są dostatecznie doceniane, a szkoda, bo to gotowa recepta na zdrowie.

Zima już się kończy, ale to nie znaczy, że kończy się czas przeziębień. Marzec i kwiecień to zdradliwe miesiące, które zbierają kolejne po jesieni i zimie żniwo zachorowań. Można się jednak przed tym uchronić, a na pewno zwalczyć wiele dolegliwości. Jak? Na pomoc przychodzi pigwa.

Niby pospolita, ale…

Owoce pigwy to najcenniejszy jej element. Dojrzewają wczesną jesienią, z wyglądu przypominając gruszki (charakteryzuje je wyrazista, żółta barwa), a w smaku cytrynę. Nie nadają się do spożycia na surowo, jednak można uczynić z nich składnik wielu domowych przetworów: dżemów, soków, kompotów, nalewek.

Wspomniane owoce zawierają polifenole – związki o właściwościach przeciwutleniających, a więc zdolne do eliminowania wolnych rodników. Poza tym, działają bakteriobójczo, koją podrażnienia i sprawiają, że lepiej nam się oddycha podczas infekcji gardła.

Warta uwagi jest duża zawartość witaminy C oraz związków mineralnych – wapnia, potasu, żelaza, magnezu i fosforu – zapewniają one odporność organizmu oraz pozwalają szybciej uporać się z oznakami przeziębienia.

Nie bez znaczenia są także nasiona pigwy – napar z nich przyrządzony łagodzi dolegliwości żołądkowe, m.in. niestrawność, zgagę, czy refluks. Dodatkowo wspierają proces metabolizmu, zwalczają stany zapalne i wspomagają walkę ze zbędnymi kilogramami.

Wykorzystaj pigwę w swojej kuchni

Jeśli czujesz, że odporność Twojego organizmu jest obniżona, skorzystaj z poniższego przepisu. Pigwa Cię uleczy!

SOK Z PIGWY

Składniki:

1kg dojrzałych owoców pigwy

Cukier

Przyrządzenie:

Owoce umyj, a następnie pokrój na 4 części. Nie obieraj ich ze skóry (jest ona drogocennym źródłem witamin), za to wydrąż wszystkie pestki. Z ćwiartek zrób cienkie plasterki – układaj je kolejno warstwami w dużym słoiku lub pojemniku. Pamiętaj, aby każdą ułożoną warstwę posypać 1-2 łyżeczkami cukru. Naczynie zamknij i pozostaw w ciepłym miejscu na 5 dni. Każdego dnia należy wymieszać całą zawartość. Po upłynięciu 5 dni sok będzie gotowy do spożycia.

Na zdrowie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Anti-spam: complete the task


Inline
Inline