Zdrowie

Kreatyna w diecie sportowca

Obecnie kreatyna uchodzi za jedną z najbardziej popularnych substancji, dlatego też bardzo często pojawia się w diecie sportowców. Oczywiście stosować ją może każdy, kto zarówno uprawia sport zawodowo, jak i amatorsko, lecz chce uzyskać wysokie wyniki treningów.

Istotny suplement w diecie sportowca

Z całą pewnością kreatyna w sporcie jest niezwykle ważnym suplementem diety. Bez względu na to czy chcemy efektywniej i dłużej trenować, czy też mamy na uwadze budowę masy mięśniowej zanim sięgniemy po kreatynę powinniśmy zapoznać się z jej działaniem, bezpieczeństwem czy też ewentualnymi skutkami ubocznymi.

Kreatyna jako suplement diety osób aktywnych stosowana jest niemalże od pół wieku. Dziś cieszy się ogromną popularnością, zarówno wśród kulturystów i sportowców zawodowych, jak i wśród osób, które swoją przygodę ze sportem dopiero zaczynają. Każdy kto sięga po kreatynę wierzy w jej działanie. Nic w tym dziwnego, ponieważ udowodniono, że dzięki niej można zwiększyć wytrzymałość, zbudować większe i piękniejsze mięśnie. Dodatkowo kreatyna na siłę również wpływa, co sprawia, że nie czujemy tak szybko zmęczenia, możemy ćwiczyć dłużej a tym samym osiągnąć znakomite rezultaty sportowe i w krótkim czasie cieszyć się bardziej atletyczną sylwetkę. Niestety, jak w większości suplementów wokół kreatyny powstało szereg mitów. Powodują one, że pojawiają się wątpliwości z jej stosowaniem. To błąd, bo kreatyna jest nie tylko skuteczna, ale i w pełni bezpieczna dla organizmu każdego sportowca.

fitneska

Najważniejsze kwestie związane z kreatyną w diecie sportowca

Najważniejszym zagadnieniem, które dotyczy sportowców sięgających po kreatynę jest fakt, czy cechuje się ona jakimikolwiek negatywnymi skutkami dla naszego organizmu. Specjaliści twierdzą, że właściwe stosowanie suplementu jest w pełni bezpieczne, a dodatkowo jedynym pozytywnym skutkiem jest przyrost masy ciała. Badania kreatyny potwierdziły, że nie ma ona żadnych skutków ubocznych. W bardzo rzadkich przypadkach mogą zdarzyć się jedynie lekkie problemy żołądkowe bądź skurcze mięśni. Właściwa suplementacja kreatyną, przyjmowanie odpowiednich dla potrzeb organizmu porcji, jest jednak całkowicie bezpieczna.

W jaki sposób sportowcy powinni przyjmować kreatynę?

Najnowsze badania dotyczące nie tylko bezpieczeństwa suplementu, ale i formy jego przyjmowania dowiodły, że najlepsza jest kreatyna w postaci proszku. Warto wspomnieć, że kreatynę można łączyć również z innymi odżywkami, lecz nie jest to konieczne. Prowadzone doświadczenia wykazały jednak, że jeśli przyjmujemy ją wraz z glukozą, wówczas łatwiej się wchłania do organizmu. Najlepsze efekty przynosi stosowana regularnie, kiedy jednocześnie trenujemy.

Czy każdy może sięgnąć po kreatynę?

Po kreatynę może sięgnąć niemal każdy z nas. Dowiedziono jednak, że u kobiet odżywka ta działa efektywniej, jeśli stosowana jest krótkoterminowo, zaś u mężczyzn sprawdza się dłuższe jej przyjmowanie. Pojawia się również pytanie, czy po suplement mogą sięgnąć też osoby młode, nastoletnie. Okazuje się, że również nie ma ona negatywnego wpływu na młody organizm, jednakże panuje przekonanie, że nie ma potrzeby jej stosowania u nastolatków i dzieci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Anti-spam: complete the task


Inline
Inline