Zdrowie

Korzeń maca – właściwości, pochodzenie, dawkowanie

maca

Coraz chętniej sięgamy po różnorodne suplementy diety, których nazwy brzmią obco i oryginalnie.

Wystarczy wspomnieć chociażby takie nazwy jak kudzu, spirulina czy czarci pazur. Ostatnimi czasy na popularności zyskuje również suplement, jakim jest korze maca. Co to takiego? Skąd pochodzi ta roślina i jakie ma właściwości? O tym piszemy poniżej.

Skąd pochodzi korzeń maca?

Korzeń maca to roślina pochodząca z Ameryki Południowej, a dokładnie rosnąca w rejonie peruwiańskich And. To mieszkający tam Inkowie jako pierwsi odkryli właściwości tej rośliny. Korzeń maca można znaleźć na wysokości od około 3300 do 4500 m n.p.m. Jest to roślina wytrzymująca bardzo niekorzystne warunki – rośnie na skalistym podłożu, wystawiona na silne działanie czynników atmosferycznych. Maca swoim wyglądem przypomina nieco rzodkiewkę. Występuje w kolorze kremowym, jasnoróżowym, czerwonym, a także żółtym, czarnym i zielonym. Wskazuje się, że roślina była znana już ok 3800 lat p.n.e. W Europie pojawiła się dopiero w XVI wieku sprowadzona przez konkwistę.

Jakie właściwości ma korzeń maca?

Maca ceniona jest przede wszystkim za swoje działanie pobudzające – właśnie dlatego często nazywana jest peruwiańskim żeń-szeniem. Wskazuje się, że poprawia zdolność seksualną zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Jednak to nie jedyne zalety tej rośliny. Poprawia również pracę układu nerwowego oraz wzmacnia organizm. Jest to także bogate źródło witamin z grupy B w tym witaminy B1 i B2. Zawiera w sobie także dużo witaminy C oraz E. Oprócz tego korzeń maca zawiera także fitosterole i izotiacyny. W składzie można znaleźć także wiele cennych minerów takich jak selen, krzem, sód, bizmut czy jod. Suplementy diety z wyciągiem z korzenia maca można dostać już bez większych problemów w Polsce np. w sklepie ekamedica24.pl.

Jak przyjmować korzeń maca?

Korzeń maca dostępny jest w formie tabletek, proszku lub kropel. Jego przyjmowanie musi być zgodne z zaleceniami producenta. Z reguły przyjmuje się, że jedna łyżeczka proszku lub jedna – dwie kapsułki w ciągu dnia zupełnie wystarczają. Więcej na temat korzenia maca można przeczytać na stronie naturapluszdrowie.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Anti-spam: complete the task


Inline
Inline