Ciekawostki

Jakie jajka wybrać, aby być zdrowym?

Okres Wielkanocy zbliża się wielkimi krokami. Kobiety zaczynają się zastanawiać jakie dania przyrządzić swoim bliskim oraz jakimi potrawami zaskoczyć swoich gości. Jakiego rodzaju jajka wybrać, by dania były smaczne? Dlaczego w ogóle warto jeść jajka w tym dniu?

Głównym składnikiem dań są jajka, jednak mało kto zastanawia się, na czym polega jego fenomen. Co ono symbolizuje i w jakie wartości wzbogaca codzienną dietę. W wierze przemawia jako oznakę wiary oraz symbol nowego życia, przezwyciężeniem śmierci. Jednak mało osób wie, ile wartości odżywczych mieści się w jajkach.

Jakie wartości odżywcze dostarczają jajka?

Jajka są niskokaloryczne, ale dostarczają dużą ilość witamin (m.in. A, E, D, K, B2, B9, B12) i minerałów, białko oraz antyoksydanty. Zawierają również składniki mineralne, takie jak potas, fosfor, wapń, żelazo, cynk, magnez. Mimo tego, że nadal niektórzy uważają, że jajka są źródłem złego chlesterolu, to inni twierdzą, że warto jadać jajka codziennie. Mają one zbawienny wpływ na różne schorzenia oraz zjadanie jednego jajka dziennie jest doskonałym sposobem, aby zapewnić organizmowi niezbędnych i cennych składników odżywczych. Osoby, które dbają o swoją dietę, jajka jedzą często, ponieważ sprzyjają one odchudzaniu i pomagają zachować zdrową sylwetkę. Również jajka górują w jadłospisie sportowców oraz kulturystów, dzięki białku w czystej postaci, które wspomaga proces rozbudowaniu i zarysowaniu tkanki mięśniowej. Dodatkowym atutem jest to, że jajka zawierają luteinę, która chroni oczy oraz ma właściwości obniżające ryzyko wystąpienia raka jelita grubego oraz chorób serca. Jaja powinny być stałym składnikiem racjonalnej diety zdrowego człowieka, który może bez obaw spożywać jedno jajo dziennie (siedem do dziesięciu jaj tygodniowo).

Znak bezpieczeństwa na opakowaniach jajek

Na rynku mamy szeroki wybór jajek oraz możemy kupić je w różnych cenach. Jednak podczas zakupów należy zwrócić szczególną uwagę na oznaczenia jajek, zgodne z europejskimi i międzynarodowymi standardami. Więcej informacji na: http://www.farmio.com/7-powodow-dla-ktorych-warto-jesc-jajka Dzięki temu mamy pewność, że wybraliśmy najzdrowsze jajka, które pochodzą od kur karmionych paszą bez GMO.

Dawniej myślano, że przyczyną podwyższonego cholesterolu oraz problemów zdrowotnych są właśnie te jajka. Obecnie badania dowiodły, że są one zdrowe i mają duży wkład w odżywianie czy odbudowę organizmu. Wielkie bogactwo wartości i minerałów można znaleźć w ich skorupkach. Już od dawna wiadomo, bowiem że jest to źródło naturalnego wapnia. Warto podpytać babć, jak to się kiedyś robiło.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Anti-spam: complete the task


Inline
Inline