Porady

Drugie menu

kuchnia

Każda restauracja musi posiadać menu. Jest to oczywiste do tego stopnia, że wspominanie o takie potrzebie może wręcz wydawać się dziwne. Skoro restauracja podaje dania, musi mieć możliwość przedstawienia klientom swojej propozycji. Dlaczego zatem spotykamy się tak często z lokalami, które podają wino, ale karty menu z winem u nich nie ma? Jest to niestety bardzo poważne niedopatrzenie, które jest typowe w krajach, gdzie tradycje winiarskie są bardzo ograniczone lub nie ma ich w ogóle. Niestety Polska zalicza się do krajów tego typu, przez co właściciele lokali niejednokrotnie pomijają stworzenie karty menu z winem. A jest to poważny błąd.

Wygląd menu winnego

Jak taka karta menu z winem powinna wyglądać? Nie ma tutaj żadnych specjalnych wymogów. Jest to bowiem najzwyklejsze menu na świecie i tak powinno zostać potraktowane. Warto jedynie zaznaczyć, że wino nie jest zwykłym produktem i dobrze by było, gdyby napisać coś więcej na jego temat.
Na wstępie wina należy podzielić na białe i czerwone, a w każdej z tych kategorii dokonać podziału na wina wytrawne, półwytrawne, półsłodkie i słodkie. Jeśli karta win nie liczy zbyt wielu pozycji, nie należy oczywiście przesadzać z podziałami, ponieważ okaże się, że w każdej kategorii będziemy mieli do wyboru po jednej, góra dwie pozycje, a inne kategorie pozostaną puste. W takim przypadku znacznie lepszym pomysłem będzie po prostu uporządkowanie win w sposób odpowiadający takiemu układowi i opisanie przy każdej butelce, jakie to jest wino.

Informacje o winie w karcie win

Zakładając, że podstawowe kategorie zostały już uwzględnione i mamy zrobiony odpowiedni podział, co dalej? Zazwyczaj właściciele lokali decydują się na poinformowanie swoich klientów o trzech rzeczach. Pierwsza z nich to informacje formalne o winie, czyli pochodzenie i rocznik. Nawet niewybredni zwolennicy wina wiedzą, że wybór po regionie to dobry pomysł, a różnice miedzy rocznikami są zawsze ewidentne.
Kolejna kwestia to opis szczepu oraz konkretnego rodzaju wina. Klient powinien wiedzieć, jaki szczep winorośli został wykorzystany do produkcji danego wina oraz jakiego smaku należy się spodziewać. Większość wyborów to będą eksperymenty – klient będzie pił dane wino po raz pierwszy. Nie powinien być zaskakiwany.
Warto jest też zawsze umieścić w karcie z menu z winem wskazówki odnośnie tego, z czym najlepiej będzie połączyć dane wino. Najważniejsze jest tutaj zadowolenie klienta, a z racji ograniczonych tradycji winiarskich w naszym społeczeństwie, wszystkie dotychczas przedstawione informacje mogą nie wystarczyć do dokonania dobrego wyboru.

www.faktoriawinalacarte.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Anti-spam: complete the task


Inline
Inline