Gotowanie

4 sprawdzone pomysły na jesienne przekąski

Stroje kąpielowe już dawno schowane na dno szafy, więc i zamartwianie się o wygląd swojej sylwetki idzie w kąt. Jesienna aura sprzyja podjadaniu między posiłkami – jest zimno, ciemno, a jedyne na co mamy ochotę, to otulenie się kocem i oglądaniem dobrego filmu. W przekąskach nie ma nic złego, jeśli nie oznaczają tony chipów i czekolady. Oto 4 przepisy na przekąski, które umilą nam chłodny czas, a nie spowodują dodatkowych kilogramów.

Smoothie z jesiennych owoców

Chociaż sezon na najbardziej rozchwytywane owoce już się skończył to nie znaczy, że jesteśmy skazani tylko na mrożonki. To właśnie jesienią możemy kupić najsmaczniejsze jabłka i gruszki. Owocowy koktajl jest nie tylko sycący, ale także niebywale zdrowy. Aby go przygotować niezbędny jest mikser. Znajdziemy go np. na stronie tvokazje.pl za mniej niż 200 zł. Można również skorzystać z ręcznego blendera, jednak konsystencja nie będzie już tak jedwabista i przyjemna do wypicia. Jak przygotować taki koktajl? Jak tylko mamy ochotę! Warto pamiętać o tym, aby wybierać owoce dojrzałe, ponieważ nie będzie trzeba ich dosładzać zwykłym cukrem.

Coś do chrupania

Dynia nieodzownie kojarzy się z jesienią. Warzywo to można wykorzystać na wiele sposobów – stworzyć na jej bazie zupę, ciasto lub zmienić w ozdobę halloweenową. Jednak nawet w miąższu dyni znajdziemy coś przepysznego – pestki. Prażone z powodzeniem zastąpią chipsy czy paluszki, przyjemnie chrupią i są niezwykle odżywcze. Są źródłem m.in. zdrowych tłuszczy, fosforanu, cynku i witaminy E. Przed prażeniem pestki wybieramy z miąższu i oczyszczamy. Można przemyć je pod bieżącą wodą i następnie bardzo dokładnie osuszyć – nadmiar wody spowoduje parowanie i gotowanie się łupiny, przez co stanie się elastyczna, a tego chcemy uniknąć. Pestki przekładamy na blachę wyłożoną papierem i wkładamy do piekarnika nagrzanego do ok. 80°C na 15 min. Wcześniej można je posypać ulubionymi przyprawami.

Smaczne plasterki

Cukinie i bakłażany to kolejne cuda jesieni. Ich przygotowanie jest niezwykle proste i na pewno zajmuje mniej czasu niż wyjście do sklepu po chipsy. Plasterki z tych warzyw możemy przygotować na patelni albo w piekarniku i to w przeciągu 15 min. Cukinię lub bakłażana dokładnie pijemy i kroimy w ok. 3 cm odstępach. W zależności od tego, jak grube będą plastry, tak proporcjonalnie będzie się zwiększać czas potrzebny do ich usmażenia. Dokładnie osuszamy i kładziemy na rozgrzany olej na patelni. Po 2 minutach odwracamy i zarumieniamy z drugiej strony.

Ciasteczka z orzechami

Jedni lubią rozłupywać orzechy, inni nienawidzą. Jednak warto się przemęczyć, aby przygotować dla siebie przepyszne ciastka z orzechami. Najlepiej sprawdzi się tu najzdrowsza wersja słodkości, czyli ciastka owsiane. Wystarczy połączyć mąkę, jajka, cukier, płatki owsiane i orzechy w jednej misce, a następnie uformować przy pomocy łyżki placuszki. Przekładamy je na blachę i pieczemy przez 15 min. w 180°C. I gotowe! Smaczne, słodkie i zdrowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Anti-spam: complete the task


Inline
Inline